Rozšířená realita umožňuje vyzkoušet produkty digitálně před nákupem a tím zvýšit uživatelskou přívětivost a snížit vratkovost zboží. Virtuální realita je poté schopna nabídnout zcela nový formát nakupování.

AR aplikace vizualizující předměty ve fyzickém prostoru

Výběr nového nábytku, interiérových dekorací a obecně jakýchkoli předmětů je současně technickou i estetickou záležitostí. Dříve bylo nutné změřit rozměry prostoru, porovnat je s rozměry požadovaného zboží a následně ještě použít notnou dávku představivosti. AR aplikace tento postup značně zjednodušují - zvolené zboží z produktového katalogu zobrazí v reálném čase prostřednictvím telefonu, tabletu nebo AR brýlí přímo na místě zvoleném uživatelem. Zjednodušeně, uživatel vidí svůj nový obraz nebo sedačku v obýváku dříve, než vůbec nákup provede.

Taková aplikace je uplatnitelná na straně zákazníků, kteří záskají možnost nakupovat na základě skutečné vizualizace v cílovém místě, ale i například pro obchoďáky, kteří mohou obdobné vizualizace používat při volbě vhodného místa pro instalaci produktů, nebo při jejich nabízení obchodním partnerům.

Ukázka AR aplikace Place řetězce IKEA

AR doplňky pro eshopy

Svět nakupování je založen na prozákaznickém přístupu a perfektních službách. Nevýhodou nakupování přes internet je nemožnost fyzického zkoušení zboží. Řada prodejců dnes již nabízí jistou alternativu v podobě rozšířené reality pracující na bázi online vizualizátoru v reálném čase. Využít lze například při zkoušení / výběru brýlí, čepic, či make-upu.

AR aplikace Sephora zaměřená na vizualizaci líčení

VR obchody

Příchod Amazonu přesunul část nakupujících z fyzických prodejen na internetové prodejní stránky zvané eshopy. Virtuální realita je částečným návratem nakupujících do prodejen, leč nyní digitálních. VR prodejny umožňují plně virtuální zážitek při nákupování - od interakce s obsluhou (živou / digitální), přes výběr personalizovaného zboží až po platbu a následné zaslání na adresu nakupujícího.

VR obchod MYER od eBay Australia

3D produktové katalogy

Ilustrační obrázky dávají pouze zběžnou přestavu o nabízeném produktu. Z Murphyho zákonů je přitom zřejmé, že zákazníka zpravidla nejvíce zajímá nezaznamenaná část na obrázku. S AR produktovými katalogy, pracujícími s 3D modely, tento problém odpadá. Zákazník si výrobek může prohlížet z jakékoli strany a úhlu, případně zkusit jej přímo zasadit na zvolené místo (např. na místo chybějící součásti stroje).

3D menu za použití AR v restauraci

Marketing poutající pozornost

S uvolněním nového produktu na trh obvykle začíná hlavní marketingová kampaň s cílem uvést daný produkt do povědomí zákazníků. Standardní PPC, video, hlasové a bilboardové kampaně fungují nejvíce v případě netradičního pojetí, kreativity a vtipu. Využití AR / VR je pro netradiční formáty přímo optimální - interakce s kolemjdoucími zvedá míru pozornosti kolemjdoucích podstatným způsobem.

AR aplikace pro upoutání pozornosti na nový Jaguar

Pro jaký účel chcete VR použít? Pomůžeme Vám.